Баба Цоцолана (baba_zozolana)
Born to travel, forced to work.
Saturday, April 11, 2015
Манастирът на Ордена на Христос (Convento de Cristo)
...
Powered by Cincopa
Video Hosting for Business
solution.
Convento de Cristo
Карта на Манастира на Христос
Манастирът на Христос е една от най-големите монументални творби в пространството и времето на Иберийския полуостров и в европейска архитектура. Той обхваща огромна площ – 45 хектара, 5 от които съответстват на крепостта на тамплиерите и Конвента на Христос, а останалата част на стария манастир днес е Mata dos Sete Montes (гората на 7-те тепета).
flash
32
cameramake
Apple
height
1779
camerasoftware
8.2
originaldate
4/5/2015 8:06:21 PM
width
2529
cameramodel
iPad
Манастирът отвън от северната страна
Обвит във величие и загадъчност, Орденът на тамплиерите има огромна власт в Португалия от ХІІ до ХVІ в. и до голяма степен финансира Епохата на откритията. Централата им е разположена на склоновете над Томар и е затворена в стени от ХІІ в. Това е каменният израз на величието и има многобройни параклиси, дворове и хорове в разнообразен стил, добавяни през вековете от крале и Велики майстори.
flash
16
cameramake
NIKON
height
2448
camerasoftware
COOLPIX P520 V1.0
originaldate
3/31/2015 6:07:32 PM
width
3264
cameramodel
COOLPIX P520
Тамплиерската крепост отвън
Манастирът е строен в продължение на 6 века – тук са най-големите инвестиции и най-важните строителни обекти в цяла Португалия. Строителството започва през 1160 г. Замъкът на Томар е подсилено заграждение, което е великолепен пример на военна архитектура. Цитаделата и външните стени с ескарп са първото, което посетителят вижда от този комплекс, а след това е строена тамплиерската Ротонда.
flash
16
cameramake
NIKON
height
2448
lat
:
39.604190
long
:
-8.418108
camerasoftware
COOLPIX P520 V1.0
originaldate
3/31/2015 3:40:05 PM
width
3264
cameramodel
COOLPIX P520
Външните стени на крепостта
Крепостта в Томар е строена като част от тамплиерската отбранителна система, за да пази границата на християнското кралство от атаките на маврите в Иберийския полуостров. Според хроникьорите през 1190 г. замъкът устоява на атаките на халиф Абу Юсуф ал-Мансур, който преди е завладял други португалски крепости на юг.
flash
16
cameramake
NIKON
height
2448
camerasoftware
COOLPIX P520 V1.0
originaldate
3/31/2015 3:47:32 PM
width
3264
cameramodel
COOLPIX P520
Манастирският двор на пералнята
Инфантът Енрике, който ще стане известен като Хенри Мореплавателя, нарежда строежа на палат в част от военната централа на тамплиерите през 1420 г. Той разширява и манастирските имоти, добавяйки два нови манастирски двора (дворовете на *Пералнята* и на *Гробището*).
flash
16
cameramake
NIKON
height
2448
camerasoftware
COOLPIX P520 V1.0
originaldate
3/31/2015 4:13:18 PM
width
3264
cameramodel
COOLPIX P520
Източният край на манастира отвън
Този принц от династията на Авис, който е и Велик майстор на Ордена на Христос, планира стратегията си за отвъдморска експанзия тук на базата на познанията и технологиите на Ордена на тамплиерите.
flash
16
cameramake
NIKON
height
2448
camerasoftware
COOLPIX P520 V1.0
originaldate
3/31/2015 3:39:26 PM
width
3264
cameramodel
COOLPIX P520
Стените на крепостта с ескарпа
Използвайки богатствата от отвъдморските земи, които започват да пристигат в Португалия от началото на ХVІ в., крал Мануел I, който също става Велик майстор на Ордена на Христос, поръчва реорганизирането на комплекса в Томар, което води до декоративен дискурс, величаещ мистицизма на Ордена и португалската Корона в грандиозна репрезентация на власт и вяра.
flash
16
cameramake
NIKON
height
3264
dir
:
-2147483648
alt
:
107
lat
:
39.603520
long
:
-8.417435
camerasoftware
COOLPIX P520 V1.0
originaldate
3/31/2015 3:46:01 PM
width
2448
cameramodel
COOLPIX P520
Porta da Almedina
Жоао II нарежда реформирането на Ордена с въвеждането на clausura (отшелнически живот) и допълнително разширява манастира, така че да може да приюти монашеската общност. Тези строителни работи го трансформират в разкошно произведение на архитектурата, което по-късно е допълнено с великолепен акведукт, поръчан от Филип II Испански.
flash
16
cameramake
NIKON
height
3264
dir
:
-2147483648
alt
:
116
lat
:
39.603100
long
:
-8.418245
camerasoftware
COOLPIX P520 V1.0
originaldate
3/31/2015 3:51:14 PM
width
2448
cameramodel
COOLPIX P520
Torre de Menagem (Наблюдателницата)
Тази група от разнообразни пространства, които са строени през вековете, са превърнали Манастира на Ордена на Христос в грандиозен монументален комплекс, който е признат от ЮНЕСКО и е включен в списъка на Световното наследство през 1983 г.
flash
16
cameramake
NIKON
height
2448
dir
:
-2147483648
alt
:
127
lat
:
39.603098
long
:
-8.418263
camerasoftware
COOLPIX P520 V1.0
originaldate
3/31/2015 3:51:43 PM
width
3264
cameramodel
COOLPIX P520
Останките от стария замък на монасите и рицарите
Гуалдим Паис, Велик майстор на Ордена на тамплиерите, започва строителството на крепостта на 1 март 1160 г. на върха на хълма над градчето Томар, на източния бряг на река Набао. Военният клон на Ордена се настанява в цитаделата. Централната кула на крепостта е запазена и до днес като внушително напомняне за присъствието на Ордена.
flash
16
cameramake
NIKON
height
2448
dir
:
-2147483648
alt
:
107
lat
:
39.603258
long
:
-8.418865
camerasoftware
COOLPIX P520 V1.0
originaldate
3/31/2015 3:54:58 PM
width
3264
cameramodel
COOLPIX P520
Ротондата
В западната част на укреплението е Charola (Ротондата) – укрепен параклис, който е свързан с външната поредица от стени на север и на юг, дефинираща неправилен периметър, следващ природния терен.
flash
16
cameramake
NIKON
height
2448
dir
:
-2147483648
alt
:
119
lat
:
39.603095
long
:
-8.418245
camerasoftware
COOLPIX P520 V1.0
originaldate
3/31/2015 3:51:19 PM
width
3264
cameramodel
COOLPIX P520
Плацът
Във вътрешността на крепостта има два реда от стени, които дефинират три вътрешни пространства: жилищните помещения на рицарите тамплиери на север, плаца, или вътрешния двор, и зоната, която някога се е заемала от жителите на укрепения град, на юг. Тази жилищна площ продължава да съществува и в началото на ХVІ век.
flash
16
cameramake
NIKON
height
2448
camerasoftware
COOLPIX P520 V1.0
originaldate
3/31/2015 3:48:07 PM
width
3264
cameramodel
COOLPIX P520
Входът към плаца на вътрешните стени
Този военен комплекс има вход, който директно обслужва града на юг и е украсен с две укрепени кули – портата Ал Медина. През тази порта има достъп до плаца и до военния щаб на тамплиерите по стара калдъръмена алея, чиито останки могат да се видят и днес до Вътрешния двор на пералнята.
flash
16
cameramake
NIKON
height
2448
dir
:
-2147483648
alt
:
100
lat
:
39.603177
long
:
-8.417850
camerasoftware
COOLPIX P520 V1.0
originaldate
3/31/2015 3:48:43 PM
width
3264
cameramodel
COOLPIX P520
Камбаните на Ротондата
Ротондата (или Charola) на замъка на Томар е построена в този ранен период в романски стил. Към 1314 г. тамплиерите са натрупали огромни богатства, но и много врагове, които води до забраната им от папата.
flash
16
cameramake
NIKON
height
3264
dir
:
-2147483648
alt
:
114
lat
:
39.603443
long
:
-8.418523
camerasoftware
COOLPIX P520 V1.0
originaldate
3/31/2015 3:53:37 PM
width
2448
cameramodel
COOLPIX P520
Стълбището към входа на новия неф към Ротондата
През 1319 г. крал Динис обаче позволява на членовете на Ордена на тамплиерите да се прегрупират под новото име – Орден на Христос, и да запазят активите си. Орденът на Христос се мести в Томар през 1357 г. и той става тяхна централа за 130 години.
flash
16
cameramake
NIKON
height
2448
dir
:
-2147483648
alt
:
133
lat
:
39.603193
long
:
-8.418478
camerasoftware
COOLPIX P520 V1.0
originaldate
3/31/2015 3:52:25 PM
width
3264
cameramodel
COOLPIX P520
Ротондата
Хенри Мореплавателя става най-известният Велик майстор на Ордена (ок. 1417–1460), използвайки голяма част от парите му, за да финансира изследователските си пътувания. Принц Хенри дава силен тласък на пионерските португалски експедиции в Епохата на откритията.
flash
16
cameramake
NIKON
height
2448
dir
:
-2147483648
alt
:
121
lat
:
39.603398
long
:
-8.419065
camerasoftware
COOLPIX P520 V1.0
originaldate
3/31/2015 3:57:42 PM
width
3264
cameramodel
COOLPIX P520
Готическият неф на Хенри Мореплавателя
В Томар той нарежда строителството на различни монашески дворове и добавя готически неф към Ротондата. Хенри спонсорира и градоустройството на Томар.
flash
16
cameramake
NIKON
height
2448
camerasoftware
COOLPIX P520 V1.0
originaldate
3/31/2015 4:50:03 PM
width
3264
cameramodel
COOLPIX P520
Новият неф на Ротондата
Мануел I става Велик майстор на Ордена на Христос през 1484 и крал на Португалия през 1492 г. През 1510 г. крал Мануел I нарежда повторното строителство на готическия неф на Хенри в стила от онова време – силно декоративна смес от късна готика и Ренесанс, която започва да се нарича Мануелинов стил. Португалецът Диого де Аруда и испанецът Жоао де Кастильо са наети като главни архитекти на проекта.
flash
16
cameramake
NIKON
height
2448
camerasoftware
COOLPIX P520 V1.0
originaldate
3/31/2015 5:04:39 PM
width
3264
cameramodel
COOLPIX P520
Основният манастирски двор
Наследникът на Мануел I – крал Жоао III, демилитаризира Ордена на Христос и го превръща в изцяло религиозен с правила, основани на тези на св. Бернар от Клерво. Той нарежда строителството на нов манастирски двор през 1557 г., който е един от най-добрите примери на ренесансова архитектура в Португалия.
flash
16
cameramake
NIKON
height
2448
camerasoftware
COOLPIX P520 V1.0
originaldate
3/31/2015 4:38:04 PM
width
3264
cameramodel
COOLPIX P520
Акведуктът на манастира
През 1581 г., сред последователност от кризи, португалската аристокрация се събира в Конвента на Христос в Томар и официално признава Филип II Испански (Филип I Португалски) за крал. Това е началото на Иберийския съюз (1581–1640), през който кралствата на Португалия и на Испания са обединени. Акведуктът на конвента е строен по време на испанското управление.
flash
16
cameramake
NIKON
height
2448
camerasoftware
COOLPIX P520 V1.0
originaldate
3/31/2015 5:58:31 PM
width
3264
cameramodel
COOLPIX P520
Вътрешният двор на Санта Барбара
През 1810 г. войските на Наполеон превръщат манастира в казарми, причинявайки множество щети. Въпреки това останалото е един от най-уникалните и внушителни архитектурни паметници на Португалия. Манастирът е добавен към списъка Световното наследство, защото представлява значително художествено постижение, особено заради мануелиновата му украса, и отварянето на Португалия към другите цивилизации.
flash
16
cameramake
NIKON
height
2448
camerasoftware
COOLPIX P520 V1.0
originaldate
3/31/2015 5:05:05 PM
width
3264
cameramodel
COOLPIX P520
Порталът
Порталът на Ротондата, проектиран от Жоао де Кастильо ок. 1530 г., е богато декориран в Мануелинов стил. Вдясно от портала е Ротондата (Charola) от ХІІ в. с внушителни подпори, кръгли прозорци и камбанария.
flash
16
cameramake
NIKON
height
3264
dir
:
-2147483648
alt
:
117
lat
:
39.603385
long
:
-8.419000
camerasoftware
COOLPIX P520 V1.0
originaldate
3/31/2015 3:56:42 PM
width
2448
cameramodel
COOLPIX P520
Порталът на Ротондата
Подобно на всички тамплиерски кръгли църкви, формата ѝ е моделирана по Църквата Възкресение Христово и Куполът на скалата (за който погрешно се е вярвало, че е част от Храма на Соломон) в Йерусалим.
flash
16
cameramake
NIKON
height
3264
dir
:
-2147483648
alt
:
120
lat
:
39.603390
long
:
-8.419062
camerasoftware
COOLPIX P520 V1.0
originaldate
3/31/2015 3:57:25 PM
width
2448
cameramodel
COOLPIX P520
Арката между Ротондата и новия неф
Най-важната строителна кампания е спонсорирана от крал Мануел I между 1495 и 1521 г., когато две от 16-те страни на външната стена са отворени от изток, което води до създаването на голяма триумфална арка, свързваща Ротондата с новата Мануелинова църква. Декоративната програма, която акцентира богатството на мястото, е също от този период.
flash
16
cameramake
NIKON
height
2448
camerasoftware
COOLPIX P520 V1.0
originaldate
3/31/2015 4:21:46 PM
width
3264
cameramodel
COOLPIX P520
Ротондата отвътре
Ротондата на манастира, която е известна като един от изключителните примери на тамплиерската архитектура и има многоъгълна структура с 8 страни отвътре, които се превръщат в 16 страни отвън. Манастирът на Ордена на Христос си струва да се посети дори и само за да се види Charola (ротондата).
flash
16
cameramake
NIKON
height
3264
camerasoftware
COOLPIX P520 V1.0
originaldate
3/31/2015 4:24:47 PM
width
2448
cameramodel
COOLPIX P520
Таванът на Ротондата
Вътре Ротондата е богато украсена с картини и скулптури. Осем романски колони създават засводена вътрешна галерия. Капителите изобразяват растителни и животински мотиви, както и сцената Данаил в лъвската яма. Стилът на капителите показва влиянието на художниците, работили върху катедралата на Коимбра, която е строена по същото време.
flash
16
cameramake
NIKON
height
2448
camerasoftware
COOLPIX P520 V1.0
originaldate
3/31/2015 4:31:42 PM
width
3264
cameramodel
COOLPIX P520
Стените на Ротондата
Иконографското обогатяване на Ротондата, която е трансформирана в олтар на новата църква, включва скулптури, маслени картини върху дърво и кожа, стенописи и гипсови панели.
flash
16
cameramake
NIKON
height
2448
camerasoftware
COOLPIX P520 V1.0
originaldate
3/31/2015 4:31:34 PM
width
3264
cameramodel
COOLPIX P520
Центърът на Ротондата
Силното мавърско и византийско влияние се смесва със западни стилове, създавайки сливане на Изтока и Запада по начин, който се вижда в Mezquita de Córdoba (джамията/катедрала на Кордоба) в Испания или катедралата на Аахен в Германия.
flash
16
cameramake
NIKON
height
3264
camerasoftware
COOLPIX P520 V1.0
originaldate
3/31/2015 4:25:38 PM
width
2448
cameramodel
COOLPIX P520
Мануелиновите скулптури и картини
Мануелиновите скулптури и картини са добавени по време на обновлението, спонсорирано от крал Мануел I, започвайки през 1499 г. Стенописите, изобразяващи живота на Христос, се приписват на дворцовия художник на Мануел І – португалеца Жорже Афонсо.
flash
16
cameramake
NIKON
height
3264
camerasoftware
COOLPIX P520 V1.0
originaldate
3/31/2015 4:26:26 PM
width
2448
cameramodel
COOLPIX P520
Скулптурната група в центъра на Ротондата
Колоните на централния осмоъгълник и стените на засводената вътрешна галерия са украсени с многоцветни статуи на светци и ангели под пищни късноготически сенници (приписвани на фламандския скулптор Оливие дьо Ганд и на испанеца Енран Муньос).
flash
16
cameramake
NIKON
height
3264
camerasoftware
COOLPIX P520 V1.0
originaldate
3/31/2015 4:26:13 PM
width
2448
cameramodel
COOLPIX P520
Част от арката
От особено значение е скорошното откритие на картини от Мануелиновия период (1510–1518), които покриват засводения таван на вътрешната галерия, които впоследствие са били варосани. Варта е отстранена по време на реставрационните работи в Ротондата в края на 80-те години на ХХ век.
flash
16
cameramake
NIKON
height
3264
camerasoftware
COOLPIX P520 V1.0
originaldate
3/31/2015 4:24:40 PM
width
2448
cameramodel
COOLPIX P520
Елемент от украсата на долния етаж на новия неф
От другата страна, вляво от портала, е правоъгълен Мануелинов неф от ХVІ в., който замества готическия вариант на Хенри. Голяма вътрешна арка свързва романската Ротонда с Мануелиновия неф. Нефът е покрит с красив оребрен свод и е покрит с изобилни Мануелинови мотиви, включително гаргойли, готически зъбери, статуи и въжета от типа, използван в корабите пред Епохата на откритията.
flash
16
cameramake
NIKON
height
3264
camerasoftware
COOLPIX P520 V1.0
originaldate
3/31/2015 4:35:15 PM
width
2448
cameramodel
COOLPIX P520
Горният хор
Тук са и кръстът на Ордена на Христос и сферата Армилари – емблема на крал Мануел I и на Португалия. Нефът свършва с хор, който някога е имал Мануелинови седалки, но те са сред жертвите на нахлуващите войски на Наполеон.
flash
16
cameramake
NIKON
height
3264
camerasoftware
COOLPIX P520 V1.0
originaldate
3/31/2015 4:21:35 PM
width
2448
cameramodel
COOLPIX P520
Мануелиновият прозорец
Може би най-красивият пример на Мануелиново каменоделство в Манастира на Христос е западният прозорец, наречен Janela do Capítulo (Прозорец на сградата за заседанията на религиозната общност).
flash
16
cameramake
NIKON
height
3264
camerasoftware
COOLPIX P520 V1.0
originaldate
3/31/2015 4:40:17 PM
width
2448
cameramodel
COOLPIX P520
Мануелиновият прозорец
Той е толкова богато скулптиран, че първоначално може да е объркващ окото, но по-внимателното му изследване разкрива цяло богатство от смислени и внимателно планирани детайли, илюстриращи високия статус на Португалия като морска сила. Сред скулптурите са въжета, морски възли, платна, моряци с морски инструменти и различни морски пейзажи.
flash
16
cameramake
NIKON
height
2448
camerasoftware
COOLPIX P520 V1.0
originaldate
3/31/2015 4:40:41 PM
width
3264
cameramodel
COOLPIX P520
Мануелиновият прозорец
Човешката фигура в основата на прозореца вероятно представлява неговия дизайнер – Диого де Аруда
flash
16
cameramake
NIKON
height
3264
camerasoftware
COOLPIX P520 V1.0
originaldate
3/31/2015 5:06:35 PM
width
2448
cameramodel
COOLPIX P520
Галериите около централния двор
Осемте вътрешни двора на манастира са в различни стилове. Най-представителният обаче е двуетажна структура, датираща от ХІІ век и представяща идеална симетрия, почти сурова академична употреба на класическата форма, която отличава Паладийската школа, която впоследствие е мотифицирана.
flash
16
cameramake
NIKON
height
3264
camerasoftware
COOLPIX P520 V1.0
originaldate
3/31/2015 4:37:05 PM
width
2448
cameramodel
COOLPIX P520
Едно от стълбищата към втория етаж на централния двор
Започнат от Жоао де Кастильо през 1530–1533 г., този двор е отчасти разрушен и заменен от съществуващата структура по време на строителната кампания на Жоао ІІІ. Проектиран е от Диого де Торалва и в общи линии е завършен през 1562 г.
flash
16
cameramake
NIKON
height
3264
camerasoftware
COOLPIX P520 V1.0
originaldate
3/31/2015 4:37:50 PM
width
2448
cameramodel
COOLPIX P520
Горната тераса на централния двор
В края на ХVІ век италианският архитект Филипе Терци завършва покритието на най-горната тераса. Тази част от манастира се смята за opus magnum на европейския Ренесанс.
flash
16
cameramake
NIKON
height
2448
orientation
1
camerasoftware
COOLPIX P520 V1.0
originaldate
3/31/2015 4:53:11 PM
width
3264
cameramodel
COOLPIX P520
Гледка от терасата към новия неф на Ротондата
Особено интересен е диалогът между великолепието на този манастирски двор, поръчан от Жоао III, и предишния, проектиран от Жоао де Кастильо и вдъхновен от Мануел III.
flash
16
cameramake
NIKON
height
3264
dir
:
-2147483648
alt
:
124
lat
:
39.603680
long
:
-8.419733
camerasoftware
COOLPIX P520 V1.0
originaldate
3/31/2015 4:51:17 PM
width
2448
cameramodel
COOLPIX P520
Параклисът на сем. Портокарейро
Параклисът на Антонио Портокарейро, на съпругите и на наследниците му е построен през 1626 г. Забележителни са стенните панели от ХVІІ век и плочките азулежо, както и панелите от ХVІІІ в. със сцени от живота на Дева Мария и Христос.
flash
16
cameramake
NIKON
height
3264
camerasoftware
COOLPIX P520 V1.0
originaldate
3/31/2015 4:17:32 PM
width
2448
cameramodel
COOLPIX P520
Новата ризница
Построена в края на ХVІ в. от майстора-строител на манастира Франсиско Лопес, това е залата за срещи по времето на принц Хенри (ХV в.). През 1629–1630 г. са правени опити за уеднаквяване на стила под ръководството на Диого Маркес Лукас – архитект на Ордена. Украсата на тавана е от времето на династията на Филип Испански. Включен е новият кръст на Христос, глобуси Армилари и кралски гербове.
flash
16
cameramake
NIKON
height
3264
camerasoftware
COOLPIX P520 V1.0
originaldate
3/31/2015 4:19:23 PM
width
2448
cameramodel
COOLPIX P520
Розетката на новия неф на Ротондата
flash
16
cameramake
NIKON
height
2448
camerasoftware
COOLPIX P520 V1.0
originaldate
3/31/2015 4:40:27 PM
width
3264
cameramodel
COOLPIX P520
Дворът на гробището
Дело на Фернао Гонсалвес, този двор е построен като последен дом на монасите от Ордена на Христос през 1420 г.
flash
16
cameramake
NIKON
height
3264
camerasoftware
COOLPIX P520 V1.0
originaldate
3/31/2015 4:16:31 PM
width
2448
cameramodel
COOLPIX P520
Дворът на пералнята
Той датира от 1453 г. и е посветен на домакинските нужди на монасите.
flash
16
cameramake
NIKON
height
3264
camerasoftware
COOLPIX P520 V1.0
originaldate
3/31/2015 4:15:42 PM
width
2448
cameramodel
COOLPIX P520
Руините от апартаментите на принц Хенри
flash
16
cameramake
NIKON
height
2448
camerasoftware
COOLPIX P520 V1.0
originaldate
3/31/2015 4:14:51 PM
width
3264
cameramodel
COOLPIX P520
Дворът на пералнята
flash
16
cameramake
NIKON
height
2448
camerasoftware
COOLPIX P520 V1.0
originaldate
3/31/2015 4:14:09 PM
width
3264
cameramodel
COOLPIX P520
Още един Мануелинов прозорец, макар и не толкова известен
flash
16
cameramake
NIKON
height
3264
camerasoftware
COOLPIX P520 V1.0
originaldate
3/31/2015 4:38:56 PM
width
2448
cameramodel
COOLPIX P520
Гледка към останките от сградата на монасите и рицарите от ок. 1515 г.
flash
16
cameramake
NIKON
height
2448
camerasoftware
COOLPIX P520 V1.0
originaldate
3/31/2015 4:47:03 PM
width
3264
cameramodel
COOLPIX P520
Част от външните стени на новия неф
flash
16
cameramake
NIKON
height
3264
camerasoftware
COOLPIX P520 V1.0
originaldate
3/31/2015 4:52:30 PM
width
2448
cameramodel
COOLPIX P520
Крилото на послушниците
flash
16
cameramake
NIKON
height
2448
camerasoftware
COOLPIX P520 V1.0
originaldate
3/31/2015 4:56:57 PM
width
3264
cameramodel
COOLPIX P520
Залите в крилото Санта Барбара, наречено *Новия манастир*
flash
16
cameramake
NIKON
height
3264
camerasoftware
COOLPIX P520 V1.0
originaldate
3/31/2015 4:58:35 PM
width
2448
cameramodel
COOLPIX P520
Крилото Санта Барбара
Един от коридорите на крилото Санта Барбара, което днес се използва за административни нужди.
flash
16
cameramake
NIKON
height
2448
camerasoftware
COOLPIX P520 V1.0
originaldate
3/31/2015 5:00:36 PM
width
3264
cameramodel
COOLPIX P520
Архивът и регистърът на манастира
flash
16
cameramake
NIKON
height
2448
camerasoftware
COOLPIX P520 V1.0
originaldate
3/31/2015 5:03:01 PM
width
3264
cameramodel
COOLPIX P520
Дворът на страноприемницата към манастира
flash
16
cameramake
NIKON
height
2448
camerasoftware
COOLPIX P520 V1.0
originaldate
3/31/2015 5:07:47 PM
width
3264
cameramodel
COOLPIX P520
Кухнята на манастира
flash
16
cameramake
NIKON
height
2448
camerasoftware
COOLPIX P520 V1.0
originaldate
3/31/2015 5:12:44 PM
width
3264
cameramodel
COOLPIX P520
Дворът Миша от 1540–1546 г.
Този двор носи името си от дажбите хляб, които са били раздавани на бедните. Портал от ХVІ век води навън и е проектиран от Жоао де Кастильо. Тук и и най-голямата цистерна за вода на манастира.
flash
16
cameramake
NIKON
height
2448
camerasoftware
COOLPIX P520 V1.0
originaldate
3/31/2015 5:14:02 PM
width
3264
cameramodel
COOLPIX P520
Дворът на тоалетните
Дело на Жоао де Кастильо от 1546 г., това са 5 етажа, запазени за хигиенните нужди и тоалетните на монасите, вкл. съответната водопроводна система и голям комин за вентилация.
flash
16
cameramake
NIKON
height
3264
camerasoftware
COOLPIX P520 V1.0
originaldate
3/31/2015 5:15:37 PM
width
2448
cameramodel
COOLPIX P520
Дворът на тоалетните
Отходните ями са източвани в зала за фекалиите, намираща се под двора.
flash
16
cameramake
NIKON
height
2448
camerasoftware
COOLPIX P520 V1.0
originaldate
3/31/2015 5:16:05 PM
width
3264
cameramodel
COOLPIX P520
Залата за съхранение на зехтин на графа на Томар
След като купува част от сградата през 1843 г., Антонио Бернардо да Коста Кабрал, граф на Томар, превръща тези помещения в склад да зехтин. Тук е имало 28 съда и 6 резервоара за съхраняване на зехтин.
flash
16
cameramake
NIKON
height
2448
camerasoftware
COOLPIX P520 V1.0
originaldate
3/31/2015 5:17:29 PM
width
3264
cameramodel
COOLPIX P520
Дворът на враните
Едно от последните начинания на крал Жоао ІІІ, тази част на манастира е построена на два етапа: 1537–1539 и 1543–1546 г. Жоао ІІІ иска тихо място, в което да се оттегли и да се отдаде на четене и молитва, макар че води до кухнята, трапезарията и други по-практически зони.
flash
16
cameramake
NIKON
height
2448
camerasoftware
COOLPIX P520 V1.0
originaldate
3/31/2015 5:18:23 PM
width
3264
cameramodel
COOLPIX P520
Фурната
Пекарната и фурната датират от 1541 г. и обслужват манастира, но и пилигримите, гостите и бедните. Заради опасността от пожари печката на дърва е разположена в съседно помещение.
flash
16
cameramake
NIKON
height
2448
camerasoftware
COOLPIX P520 V1.0
originaldate
3/31/2015 6:02:28 PM
width
3264
cameramodel
COOLPIX P520
Акведуктът
flash
16
cameramake
NIKON
height
2448
camerasoftware
COOLPIX P520 V1.0
originaldate
3/31/2015 5:15:21 PM
width
3264
cameramodel
COOLPIX P520
Фонтанът в основния двор
Акведуктът свършва с големи арки в южната фасада на манастира, която е завършена през 1619 г. Кулминацията е монументален фонтан в Основния манастирски двор, приписван на Педро Фернандес Торес.
flash
16
cameramake
NIKON
height
3264
camerasoftware
COOLPIX P520 V1.0
originaldate
3/31/2015 4:44:53 PM
width
2448
cameramodel
COOLPIX P520
No comments:
Post a Comment
Newer Post
Older Post
Home
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
Search This Blog
Blog Archive
►
2023
(20)
►
June
(1)
►
May
(1)
►
April
(18)
►
2021
(7)
►
May
(1)
►
April
(2)
►
March
(4)
►
2020
(11)
►
December
(1)
►
November
(2)
►
October
(1)
►
September
(7)
►
2019
(132)
►
December
(8)
►
November
(3)
►
October
(43)
►
September
(4)
►
August
(1)
►
July
(10)
►
June
(4)
►
May
(34)
►
April
(1)
►
March
(12)
►
February
(4)
►
January
(8)
►
2018
(86)
►
December
(1)
►
November
(28)
►
October
(5)
►
September
(9)
►
August
(2)
►
July
(12)
►
June
(17)
►
May
(2)
►
April
(10)
►
2017
(123)
►
October
(18)
►
July
(35)
►
June
(28)
►
May
(4)
►
April
(11)
►
March
(1)
►
January
(26)
►
2016
(72)
►
September
(19)
►
August
(14)
►
July
(6)
►
June
(13)
►
May
(19)
►
January
(1)
▼
2015
(151)
►
November
(40)
►
September
(27)
►
August
(27)
►
July
(8)
►
June
(4)
►
May
(23)
▼
April
(20)
Кралската ботаническа градина в Мадрид (El Real Ja...
Лисабон (Lisbon)
Старото Порто (The old neighborhoods of Porto)
Туристическият Мадрид (Madrid)
Манастирът на Ордена на Христос (Convento de Cristo)
Дворецът Пена (Pena Palace)
Паркът на Кинта да Регалейра (Quinta da Regaleira ...
Вилата Кинта да Регалейра (Quinta Da Regaleira Pal...
Томар (Tomar)
Йеронимският манастир (Jerónimos Monastery)
Кулата Белем (Belém Tower)
Терасите на двореца Пена, Синтра (Pena Palace Terr...
Катедралата на Порто (Porto Cathedral)
Националният дворец в Синтра (Sintra National Palace)
Брага (Braga)
Университетът на Коимбра (Coimbra University)
Паркът Ретиро (Jardines del Buen Retiro)
Паркът на имението Монсерат (Monserrate Park)
Палатът Монсерат (Monserrate Palace)
Бом Жезус до Монти (Bom Jesús Do Monte)
►
March
(2)
►
2014
(83)
►
December
(1)
►
November
(7)
►
October
(1)
►
September
(24)
►
August
(5)
►
July
(1)
►
June
(9)
►
May
(21)
►
April
(6)
►
March
(3)
►
February
(1)
►
January
(4)
►
2013
(32)
►
December
(3)
►
October
(1)
►
September
(1)
►
August
(19)
►
March
(2)
►
February
(4)
►
January
(2)
►
2012
(46)
►
December
(5)
►
November
(24)
►
October
(14)
►
September
(1)
►
August
(2)
►
2009
(10)
►
December
(5)
►
November
(5)
Subscribe To
Posts
Atom
Posts
Comments
Atom
Comments
Home
No comments:
Post a Comment